top of page
חיפוש
תמונת הסופר/תMaya Chen

טיול זוגי לשיקגו, ארה"ב

מאז שהתחתנתי ונולדו לי ילדים היה לי חלום שביום הולדת 40 אני אסע לבד עם בעלי לטיול של שבועיים לדרום אמריקה. זו היתה משימה לא פשוטה מעצם העובדה שיש לנו שלושה ילדים ושסבא וסבתא גרים ממש רחוק אבל החלטתי שאם יש לי חלום אז צריך לצעוק אותו לעולם!

אז השבועיים הפכו לסופ"ש ארוך ודרום אמריקה הפכה לשיקגו, אבל בעזרת חברות טובות ובייביסיטר- "פרויקט שיקגו" יצא לדרך!

זה היה סוף שבוע זוגי, רגוע, כשהמטרה הייתה לנוח, לצבור כוחות, להנות אחד מחברתו של השני ולאו דווקא לראות המון מקומות.

המסקנה שלי היא ששיקגו באביב מקסימה ומומלצת מאוד כסוף שבוע זוגי או עם ילדים.

מזג האויר שהיה לנו היה מושלם, רק יום אחד היה חם וגם זה רק אם היינו בשמש, הארכיטקטורה מרשימה מאוד, יש המון אטרקציות לכל המשפחה והאוכל מצוין!

אז הנה תוכנית הטיול שלנו ומקווה שתעזור לכם לתכנן את הטיול הבא:

מתי נוסעים? תחילת מאי. חודש מצוין עם טמפרטורות מעולות, לא חם מדי אבל שמשי והכל פורח.

טיסות: הלוך חזור עם דלתא שהיו מצוינים. עמדו בזמנים, היה מספיק מקום לרגליים (למרות שהשירותים במטוס קטנטנים!!) ויש במטוס מסכים על כל כיסא עם יכולת לצפות בסרטים בחינם. כמו כן אם אתם בעלי מנוי ב T-Mobile יש לכם שעה חינם של אינטרנט. שילמנו על מזוודה אחת ($25 נכון ל 2018) שהגיעה בשלום ליעד.

לינה: ישנו במלון מצוין בדאון טאון בשם Silversmith Hotel Chicago Downtown. המיקום של המלון מעולה, ממש בדאון טאון של שיקגו, מרחק חמש דקות הליכה מה Millennium Park ומה Michigan Avenue.

המלון עצמו מעוצב מאוד יפה ועדכני, החדר שלנו היה מרווח והכיל מיטה וספה, שתי טלויזיות, חדר אמבטיה ענקי עם מקלחת ואמבטיה (כל אחת בנפרד!) וכמובן מקרר, כספת, מגבות וחלוקים מפנקים, מיטה נוחה, הכל נקי ומאובזר. יש במלון ארוחת בוקר (בתשלום, דווקא היה טעים), חדר כושר, בר משקאות ואחסון חפצים. אין במלון בריכה אז אולי עם ילדים זו יכולה להיות בעיה. אני הזמנתי את החדר ישירות דרך האתר של המלון ובגלל שהיה מבצע קיבלתי חדר משודרג במחיר יותר זול משהיה דרך אתרים אחרים. שווה בדיקה.

התניידות: אובר (Uber). ממליצה בחום לא לנהוג בשיקגו! הנהגים נוהגים כמו מטורפים, הרחובות משתנים כל שנייה בין 2 נתיבים וחד סטרי וקשה לפנות בגלל כל הולכי הרגל. מאוד נוח היה להזמין אובר ותוך 2 דקות מתייצב נהג מיומן. השתמשנו בUber אבל גם Lyft או Via פועלות בעיר וכמעט כל נהג מקבל הזמנות משלושתם.

להיכנס ולצאת מהדאון טאון לשדה התעופה לוקח במינימום 45 דקות ובמקסימום שעתיים!!!! אז קחו את זה בחשבון בתכנון הטיסות.

יום שישי - הטיסה יצאה ב-11:00 מסיאטל אבל 4 שעות טיסה ושעתיים הפרש בשעון הביאו אותנו לנחיתה בחמש בערב. לקח לנו שעה ורבע להגיע למלון מהשדה והיינו כבר ממש עייפים ורעבים ולכן בחרנו מסעדה קרובה למלון- The Gage. השירות היה טוב, אדיב ומהיר והאוכל היה טעים (ממליצה על גלידת המנטה).

משם עוד הלכנו קצת בשדרות מישיגן יחד עם המוני תיירים. הרגשנו בטוחים, אף על פי שכמות ההומלסים מטורפת! סיימנו את הערב במבט על השעועית (Bean) או בשמה האמיתי "The cloud Gate". ההשתקפות של הבניינים ואורות הלילה בפסל מרהיבים.

יום שבת - הלכנו היום המון! היעד הנבחר היה ה-Navy Pier והתחלנו לצעוד במעלה ה Michigan Avenue. כשהגענו לקו של הנהר ממש התחשק לנו לקחת שייט אבל השייט הכי קרוב יועד לצאת רק עוד שעה ולא התחשק לנו לחכות ולכן ירדנו ל RiverWalk והתחלנו ללכת. אחת מהאטרקציות היא לראות איך מרימים את הגשרים כדי שסירות גבוהות יוכלו לעבור.

קחו בחשבון שבכל המסלול אין ברזיה או שירותים אחד! רק כשהגענו לסופו מצאנו ברזייה אחת לרפואה והתאספנו סביבה יחד עם כל רוכבי האופניים.

חצינו את הגשר והגענו ל Navy Pier. מקום נחמד ממנו ניתן לראות את לייק מישיגן. במקום יש מוזיאון ילדים, מספר מסעדות, גלגל ענק ועוד כמה פעילויות לילדים. אנחנו עלינו רק לגלגל הענק והנוף מלמעלה בהחלט היה יפה ומרשים.

אחה"צ, אם יש לכם עוד קצת כוח ברגליים אפשר להכניס קניות, לדוגמא ברשת H&M.

לארוחת הערב שלחו אותנו לנסות את ה Deep Dish Pizza שנחשב למאכל מייצג של שיקגו. הכוונה לפיצה שמוגשת במחבת ומלאה בגבינה! כולם הולכים ל Giordano's אבל לאחר המלצה של המקומיים הלכנו לנסות את מזלנו במקום אחר שנחשב מצוין לא פחות בשם Lou Malnati's Pizzaria. האוכל היה טעים אבל..אנחנו מעדיפים פיצה עם פחות גבינה ולכן לא התלהבנו מהמאכל הלאומי. אי אפשר להזמין מקום ובסופ"ש מחכים לפחות חצי שעה לשולחן.

יום ראשון - קמנו מאוחר כיאה לסוף שבוע נטול ילדים ולאחר ארוחת בוקר מהירה במלון יצאנו לכיוון ה-Millennium Park. באור יום שמנו לב שדקה מהמלון נמצא גם ה Crown Fountain שזו מזרקה מגניבה בה ממוקמים משני צידי המזרקה מסכים גדולים עם שני פרצופים שכל כמה דקות מוציאים מים מהפה שלהם. משם התקדמנו ברגל לכיוון Grant Park. לצערנו המזרקה הגדולה, Buckingham Fountain, עוד לא הייתה פעילה אבל בדיוק התקיים שם יריד עם הרבה דוכנים ומופעים בחינם ואני נהנתי לסובב גלגלי מזל ולזכות בהפתעות.

את המתוק שלי להיום מצאנו במקום חלומי בשם Vanille Patisserie. מה אגיד? חלום!

כמובן שאכלנו קינוחים מדהימים (בעיקר ה-Tarte Vanille) ומקרונים נימוחים וטעימים.

אז אחרי שמקבלים התקפת סוכר חייבים ללכת קצת ברגל. חצינו את הכביש ונכנסנו לגן החיות Lincoln Park Zoo. זהו גן חיות פתוח, כלומר לא גובים בכניסה כסף והכל מתוחזק מתרומות. לא הייתי מגיעה לאזור אילולא הפטיסרי שלי והאמת לא התלהבתי. החיות נראו לי ממש מסכנות ולא קיבלתי תחושה טובה מהמקום אבל למשפחות עם ילדים זו פעילות טובה, חינמית ומחוץ לגן החיות יש מגרש משחקים גדול.

לצהריים ניסינו את הרשת הישראלית Naf Naf Grill והיה ממש טעים. הפיתות מעולות, נימוחות וטריות, החומוס טעים, סלט ירקות קצוץ דק ושווארמה אמיתית. רק חסר לנו בר חמוצים ואז הכל היה מושלם.

יום שני ואחרון - יצאנו מוקדם לכיוון מגדל וויליס Willis Tower לתצפית על העיר ולביקור באטרקציה העיקרית שלו Skydeck Chicago. מדובר במגדל בן 110 קומות, הגבוה ביותר בשיקגו ובקומת התצפית שלו יש בנוסף רצפת זכוכית עליה ניתן לעמוד ולהרגיש כאילו עומדים באוויר. ממליצה לקנות כרטיסים מראש ולהגיע בשעת הפתיחה כדי לחסוך תורים.

הנוף מרשים ביותר! ממליצה בחום ביום יפה ובהיר.

לכל מי שמפחד, החלק של רצפת הזכוכית הוא חלק קטן ביותר מהתצפית. בעצם מדובר במעין ארבעה חלונות שיוצאים מהקיר הראשי ובהם רצפת זכוכית. אין שום חובה לעמוד שם! אבל מי שרוצה יכול להנות מהחוויה בערך ל-10 שניות לפני שמצלמים אותו ועוברים לתייר הבא. אני כמובן ניסיתי וזה היה מפחיד בטירוף. בעיקר מהמחשבה, לא כי באמת משהו יכול לקרות (נקווה..). בשורה התחתונה, לדעתי זה שווה את הכסף.

סיימנו את הביקור בשיקגו במסעדה מצויינת- Tavern at the Park: בר משקאות שכלל פינה קולדה (!) ומרגריטה וארוחת צהריים מצוינת ומשביעה. ממליצה בחום!

למי ששרד עד עכשיו מספר מסקנות:

1. ממליצה בחום על שיקגו גם לזוגות וגם למשפחות לסוף שבוע ארוך. יש שם עוד המון מה לעשות.

2. אני ממליצה לנסוע במאי, זוהי תקופה מצוינת כשכבר אין שלג ועדיין לא חם ולח בטירוף.

3. אין צורך לשכור רכב בשיקגו אם אתם זוג. אפשר להתנייד ב-Uber בלי בעיה ובמחיר סביר. לנו המליצו לא לנסוע ברכבת אבל גם זו אופציה להרפתקנים.

4. לינה עדיף באזור הדאון טאון או ה-Magnificent Mile.

5. למי שיודע שילך למספר אטרקציות כדאי לקנות כרטיס משולב או לחפש קופונים.