top of page
חיפוש
תמונת הסופר/תMaya Chen

אפליקציות מומלצות ליוצא לרילוקיישן- בישראל ובארה"ב

מעבר למדינה חדשה, ולא משנה לאיזו מדינה, הוא שוק תרבותי.

אמנם נולדתי בישראל וחייתי בה 32 שנים אבל המון השתנה במהלך 10 השנים האחרונות כמו גם טלפונים חכמים ואפליקציות שנכנסו לחיינו בדהרה.


אז כדי להקל עליכם את המעבר אני מצרפת טבלה של האפליקציות החיוניות לדעתי בישראל ובארה"ב (נכון לחורף 2023) ואשמח לקבל עוד רעיונות ולעדכן את הטבלה.


Application list


ועכשיו לפירוט-

אפליקציות בישראל

אפליקציות בארה"ב

בישראל הפתרון הכי קרוב לאובר שאני מכירה הוא אפליקציית גט טקסי (Gett).

אובר (Uber) וליפט (Lyft)- מדובר בנהגים כמוני וכמוכם שבחלק מהזמן עובדים כ"נהגי מוניות" המסיעים אנשים ממקום למקום ברכב הפרטי שלהם. החברות הללו עושות לנהגים בדיקות קפדניות ויש להם דירוג משתמש. אני השתמשתי בשירות זה במדינות רבות בארה"ב והוא היה מאוד נוח. הלוואי והיה אותו גם בישראל.

מוניות

בישראל תוכלו להעזר באפליקציות Moovit, רכבת ישראל ו-Bus Nearby.

אפליקציית Transit- לא יצא לי להשתמש ולכן רק אזכיר אותה פה

-לגוגל מפס (Google Maps) יש אינפורמציה על תחבורה ציבורית בזמן אמת (כולל מעקב אחרי איפה האוטובוס נמצא בדיוק) באיזור סיאטל. (ותודה לקורא שחר ריינדל)

תחבורה ציבורית

בישראל האפליקציות שבשימוש הן פנגו ו Cellopark. שתי האפליקציות פועלות בצורה דומה- כשנכנסים לחניון האפליקציה מזהה את המיקום ושולחת לסלולרי שלכם הצעה להפעלת האפליקציה. ההפעלה חוסכת לכם את הצורך לחפש מכונת תשלום והשער ייפתח אוטומטית כשהרכב שלכם יתקרב אליו. השרות הזה עולה לרוב שקל אחד. האפליקציות מאפשרות גם לשלם בחנייה כחול לבן. החסרון- לא תמיד שתיהן פועלות בכל חניון ולכן עדיף להוריד את שתיהן. שימו לב- שתי האפליקציית לא עוצרות אוטומטית את תשלום החניה כחול לבן, כך שאם תשכחו לנתק אותן, תחוייבו על חניה לאורך שעות (אלא אם כן תשלמו תשלום קבוע למנוי).

בסיאטל פעמים רבות תמצאו חניונים בהם ניתן לשלם על ידי הטלפון. כל מה שעליכם לעשות הוא להקליד את מספר החניון באפליקציית PayByPhone והתשלום יאסף ע"י האפליקציה.בנוסף, אפליקציית SpotHero תעזור לכם לשמור מקומות חניה במקומות מרכזיים כמו שדות תעופה.

חניה

בישראל נתקלתי באפליקציית "מפה לשם" בו תוכלו למצוא המלצות לטיולים. עוד לא השתמשתי אבל היא נראית לי אפליקציה נחמדה וידידותית, שהזכירה לי את AllTrails.

בסיאטל השתמשתי הרבה באפליקציית Alltrails על מנת לחפש מסלולי הליכה ובאפליקציית Yelp על מנת לחפש מסעדות מומלצות. קחו בערבון מוגבל את המלצות האוכל ב-Yelp מכיוון שהחך הישראלי שונה לחלוטין מהאמריקאי ומה שייחשב כ "Good American HomeCook Food" יכול להחשב עבורכם כדינר הכי נחות שיש.

-המלצה נוספת באזור וושינגטון- האתר www.WTA.org

טיולים

אפליקציות Waze ו- Google Maps שייכות שתיהן לגוגל אבל פועלות קצת שונה אחת מהשניה.

אפליקציות Waze ו- Google Maps שייכות שתיהן לגוגל אבל פועלות קצת שונה אחת מהשניה.

ניווט בכבישי המדינה (GPS)

גם בישראל לכל בנק/חברת אשראי יש אפליקציה ייעודית.

היום כל בנק וחברת אשראי מאפשרים מעקב אחרי הנתונים שלכם ומאפשרים ביצוע פעולות דרך האפליקציה. חפשו את האפליקציה של הבנק שלכם.

בנקים

בישראל האפליקציות שהכי בשימוש להעברת כספים בין אנשי קשר בודדים הן PayBox, Pay ו- Bit באתר הזה מצאתי השוואה טובה בין האפליקציות. אני ממליצה לכם להוריד את כולן. האפליקציות מחוברות לכרטיסי אשראי ישראלים או לחשבון בנק ישראלי ואפשר למשוך מהן את הכסף בלי בעיה. לכל האפליקציות חובה מספר טלפון ישראלי בלבד.

אני לא מומחית בהבדלים בין האפליקציות אבל בארה"ב השתמשתי פעמים רבות באפליקציות PayPal, Zelle ו- Venmo. הרעיון בכולן דומה- העברת וקבלת כספים מהירה בין אנשים בלי צורך בהתעסקות במזומן או בצ'קים. שימו לב שבחלק מהן תצטרכו לשלם עמלה על שירותים מסוימים או על העברת כספים בסכום מסוים.

העברת כספים

בישראל לקופות החולים יש אפליקציות מאוד נוחות לתפעול.

כשאני עזבתי את סיאטל עדיין לא היתה לרופא שלי או לרופאי הילדים אפליקציה נוחה לשימוש ולהזמנת תורים. ממליצה לבדוק עם המרפאה שלכם.

רפואה

בישראל משתמשים המון באפליקציית Wolt ו- Mishlohim על מנת לקשר בין המסעדה ללקוח. האפליקציה מזהה היכן אתם נמצאים ומאפשרת לכם לבחור מסעדות באזור. אתם מזמינים את האוכל דרך האפליקציה ושליח מביא לכם אותו עד הבית. סופר נוח למרות שלא זול.

בסיאטל אפליקציות המשלוחים נקראות DoorDash, GrubHub, Ubereats וניתן להשתמש בהן לשינוע האוכל שתזמינו ממסעדה עד לפתח הבית.

הזמנת אוכל

בישראל קיימות שתי אפליקציות דרכן ניתן לקבוע פגישה במשרדי הממשלה. האפליקציות הן MyVisit, GovID.

למיטב ידיעתי אין אפליקציות דומות בארה"ב.

משרדי ממשלה

בישראל נתקלתי במספר אפליקציות עיקריות- AliExpress ו- Shein, Asus, Next.

כמובן שהיום כמעט לכל רשת קמעונאית יש אפליקציה לרכישה של מוצרים.

שימו לב- קניה שמסתכמת בפחות מ-75$ לעסקה לא תחוייב במע"מ בישראל.

בארה"ב לכל חברה יש כמובן אפליקציה בה אפשר לבזבז כסף וכל המרבה הרי זה משובח! בראש הרשימה עומדת כמובן אפליקציית Amazon. כמה טיפים להתנהלות עם אמזון:

  1. אין הגבלה לסכום אותו תוכלו לבזבז

  2. יש אפשרות לקנות דרך אמזון סמייל https://smile.amazon.com/ ולהגדיר לאיזה עמותה תרצו שאמזון תתרום 0.5% מסכום הקניה שלכם. העמותה כמובן צריכה להיות מוגדרת ככזאת על פי חוקי ארה"ב. (עוד על החוקים פה). הבעיה היחידה שאי אפשר לבצע את העסקאות הללו דרך האפליקציה בטלפון, רק מהמחשב.

  3. אם אתם קונים הרבה שווה לכם לעשות מנוי Amazon Prime ולקבל משלוחים עד הבית במהירות וללא דמי משלוח.

  4. אם אתם קונים הרבה באמזון שווה לכם גם להוציא את כרטיס האשראי של אמזון שמזכה ב-5% על כל עסקה. במצטבר זה יוצא הרבה כסף.


קניות

האמת שהזמנת לינה פה היא די סיוט כי אין מקום אחד בו נמצא כל המידע. נכון להיום מידע מדוייק על זמינות אפשר למצוא רק באתרים Booking, Hotels ו- Airbnb.

בארה"ב עבדתי המון עם אפליקציות כמו Booking, VRBO ו- Airbnb

הזמנת לינה

אפליקציה שהומלצה ע"י גולשים היא beachestelaviv שמאפשרת להזמין שמשיות וכסאות בחופי תל אביב.

אתר נוסף חשוב- מדוזות בעם נותן תמונת מצב עדכנית על מצב המדוזות בחופי ישראל.

שונות


וכמו תמיד, אם מצאתם טעות או יש לכם רעיונות להוסיף לרשימה אשמח לשמוע מכם באימייל mayarelostories@gmail.com.



Commenti


bottom of page